Forum Pan-European.be

Pan European

 

Herfstrit, Hartrijders Hamme 30/10/2005


Hey Collega’s,

De jaarlijkse Herfstrit is weer gereden.
Een dikke proficiat aan de organisatoren van deze jaarlijkse rit,een mooi initiatief van de Hartrijders.Het prachtige weer zorgde ervoor dat er bijna 6000 deelnemers meereden en toch verliep de organisatie vlot.

Door het instellen van het winteruur was het geen enkel probleem om zo vroeg uit de beddenbak te komen en ruim op tijd op de eerste afspraakplaats te Kruibeke.
Softy had waarschijnlijk nog minder last van het vroege uur en stond al gretig zijn benzinetank te vullen.Vijf minuutjes later kwam ook Quatra de parking opgereden en vertrokken we met z’n drietjes richting Moerzeke.Wij kwamen daar ruim op tijd aan maar zoals verwacht heerste er op het kerkplein al een gezellige drukte.Wij hebben ons vlug ingeschreven en trokken dan voor de kerk de wacht op voor de collega’s van de Vlaanders.
Iets voor negen kreeg ik dan een telefoontje van Filip dat zijn meute aan de andere kant van het plein klaarstond aan de start.We hebben dan nog eventjes gewacht en aan de kerk gaan kijken naar Motorfan maar deze niet gezien.
Zoals geplant om negen uur dan vertrokken voor de rit en we zagen onmiddellijk dat we niet de enige vroege vogels waren.
De eerste paar kilometers reden we regelmatig in een sliert door de verschillende woonwijken tot we met mondjesmaat aan de open wegen kwamen en de groepen stelselmatig splitsten en het vlotter rijden werd.De rit ging dit jaar een volledig andere richting uit richting West Vlaanderen met als keerpunt Waregem.
In tegenstelling met de cafeďnewens van Phil bedroeg het eerste stuk ca1.5h afwisselend rustig en iets vlotter rijden over talrijke veldweggetjes alvorens we onze eerste koffiestop hielden.Zoals het dikwijls gebeurt zochten wij een rustig plaatsje uit maar eens onze brommers geparkeerd stonden stopten de achterliggende rijders ook vlug een onze stopplaats.
Het wordt toch tijd dat we eens afspraken maken met de plaatselijke Horeca-uitbaters!!!!
Diete,werk voor U!!!!!
Juist voor de tussenstop was er nog een haastige rijder die de fout maakte om teveel naar een hond met zijn baasje te kijken en juist voor onze neus rechtdoor te gaan in een bocht.Gelukkig had de rijder zelf geen letsel maar zijn machine stak de gracht in.Als behulpzame collega’s me vereende krachten de machine op het droge getrokken en buiten een gebroken spiegel veel slijk en wat krassen viel de schade mee en kon de ongelukkige de rit verder zetten.
Op dat moment kwam Marnix met zijn vrouwtje juist langs gereden die de vraag stelde of het mijn gewoonte was om moto’s uit de gracht te trekken(Nero op de kuitenbijtersrit)????
Het volgende deel van de rit bracht ons richting naar de eerste controlepost in Waregem.
Softy had ervoor gekozen om alleen verder te rijden om meer te kunnen genieten van de natuur en de rit op eigen tempo te rijden.Een juiste beslissing van Softy.Iedereen moet rijden om de voor hem plezierigste manier en een eigen bepaald tempo.Er werd afgesproken om een SMS te sturen waar we stopten en zo elkaar terug te treffen maar we hebben Softy spijtig genoeg niet meer gezien..
In Waregem stond de afdeling Actief van Motoren en Toerisme met een parcours waar je een screening kon doen.Zij doen dit elk jaar op de herfstrit maar gewoonlijk op de parking van D’Holda in Moerzeke aan het einde van de rit.Persoonlijk vind ik het aan het keerpunt zoals nu een veel betere plaats.Filip heeft een screening laten doen en is geschikt bevonden voor de deelname aan hun expertopleiding.Ook Stef de vroegere Zebra Panrijder en huidige BM….rijder was hier met Actief aanwezig om alles in goede banen te leiden.Hebben een kort gesprekje gehad en het was fijn om hem nog eens terug te zien.Ook werd er met Stef en Gaetan een aantal dingen besproken om eventueel volgend jaar eens een opleiding te volgen via Actief.
Na een halfuurtje vertrokken voor het tweede deel van de rit en met nog een dorstlessende tussenstop aan de Romanbrouwerij rond 14.30-15.00h na 185 km terug aangekomen op het kerkplein van Moerzeke.Hier moesten we bij de plaatselijk Honda Dealer een laatste stempel ophalen.Uiteraard konden we het hier ook niet nalaten om de dealer van PanAlpina het vuur aan de schenen te leggen en hebben we proberen uit te vissen welke kleuren er volgend jaar op de Panmarkt zouden komen.Volgens de lieftallige zaakvoerster zou de blauwe kleur vervangen door de zwartantraciet kleur en het grijs en bordeaux zou blijven.
Ook de mekanieker van D’Holda gaf ons een zeer goede uitleg over het probleem van de koppeling van Phil zijn brommer en de mogelijke oorzaken.Phil gaat zijn Pan,die nog in waarborg blijkt te zijn, woensdag binnenbrengen bij zijn kustdealer JorisSport om een oplossing te zoeken voor het probleem.Ben benieuwd .
Vanaf het kerkplein moesten we dan nog een laatste stukje rijden naar de sporthal alwaar we dan nog vergast werden door mooie RedBullgirls en we nog een lunchpakket met lekkere boterkoeken en koffie kregen.

Het was dit jaar eerder een zomerse rit dan een traditionele Herfstrit maar ik heb er in ieder geval evenveel van genoten als al die ander jaren.

Filip,Phil,BP,Diete,Softy,PanAlpina en Quatra bedank voor het aangename gezelschap en tot de volgende ....

Hartrijders proficiat met dit mooi initiatief ten voordele van Autisme en laat dit nog lang moge bestaan!!!!!!



BE A MAN RIDE A PAN

Panneman

30/10/2005

www.pan-european.be

STX1300 Pan-European-Site Map  mail Webmaster

30/06/2007